Més informació [ Detall d'activitat

 
1000340511   Tot Dansa
2015-2016   Curs. Secundària Obligatòria
  
   19/1/2016 - 31/5/2016 (35 hores) de 18:30h a 20:30h
   ED Institut del Teatre
   pl. Margarida Xirgu, s/n (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   Pl. Margarida Xirgu, s/n. Barcelona
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015
  
Descripció i   Metodologia:   El projecte consisteix en un treball col•lectiu que conclou amb un espectacle de dansa contemporània protagonitzat per l’alumnat dels centres d’ensenyament participants. El Mercat de les Flors fa un concurs públic per triar l’equip de coreògrafs que dirigiran l’espectacle durant un curs. El professorat que s’inscriu rep formació per part de l’equip de coreògrafs al llarg de 10 sessions a l’Institut del Teatre. Aquests coneixements són tramesos a l’alumnat de cada centre a través del professorat inscrit i de l’equip de coreògrafs que es desplaça als centres educatius durant els mesos de març, abril i maig. Es fan dos assajos generals amb la totalitat de l’alumnat dels centres participants i les escoles de música que acompanyen la coreografia i a principis de juny s’estrena l’espectacle al Mercat de les Flors, al matí amb la participació de l’alumnat dels centres participants i a la tarda per les famílies de l’alumnat que realitza l’espectacle.
El professorat participant podrà optar a aquests projecte durant 2 cursos.

- Formació pràctica presencial amb el professorat inscrit, a les aules de dansa de l’Institut del teatre.
- A partir del mes de març, formació als centres educatius amb l’alumnat, per tal d’unificar coreografies.
- Finalment, el dia de la Mostra de Dansa, es representa la coreografia dels diferents centres educatius al Mercat de les Flors, dins d’una coreografia conjunta.

Formació organitzada per l’IMEB - Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, l’ Institut del Teatre, El Mercat de les Flors i el Consorci d’Educació de Barcelona
  
Objectius   a)Donar eines al professorat per tal de:
- Afavorir la socialització i promoure el treball en equip, la responsabilitat i importància de tots i cada un dels individus del grup a l’hora de la consecució i valoració dels resultats conjunts.
- Treballar la consciència del propi cos i del propi espai, així com la consciència del cos i de l’espai de l’ altri, com a eina relacional amb un mateix i amb els altres.
- Desvetllar els interessos artístics i cultural als centres educatius
- Promoure i afavorir la integració de tots els membres del grup com a elements únics i amb una funció important dins del grup.
- Incentivar la revisió periòdica sobre les necessitats educatives i aprendre a detectar-les afavorint que sorgeixi l’esperit crític dirigit a qüestionar-se, corregir i construir de nou.
- Afavorir l’interès per noves sortides professionals i despertar noves vocacions.
b) Promoure la dansa com una activitat educativa, integradora, socialitzadora, de cohesió social i comunicativa als centres de l’Educació Secundària.
c) Aconseguir que pas a pas, els recursos pedagògics i educatius que la dansa ofereix, siguin treballats i assumits pel centre i des del centre com una eina educativa, transversal i innovadora.
d) Donar nous recursos didàctics al professorat dels Instituts, per tal d’afavorir la seva tasca a l’aula a través de la sensibilització dels alumnes en el camp artístic.
e)Promoure la formació i fer conscient al professorat dels recursos educatius de la dansa.
  
Continguts   Adquisició de:
-Competències mínimes sobre moviment i dansa contemporània, així com sobre la composició, per tal de preparar amb l’alumnat una part de la coreografia final de la Mostra.
-Recursos pedagògics i educatius que la dansa ofereix, per tal que siguin treballats i assumits per l’escola i des de l’escola com una eina educativa, transversal i innovadora i de cohesió social.
  
Avaluació   - Del professorat de secundària inscrit a la formació:
Assistència a la formació.
Aprofitament i integració dels continguts.

- De la pròpia formació:
Avaluació continua al llarg del procés.
- El professorat recull les opinions de l’alumnat i els passa una enquesta que recull IMEB,
- El professorat es reuneix amb les tres institucions i el coreògraf i fan una avaluació recollint els punts forts i els punts febles de la coreografia, la representació i la formació del professorat,
- Per últim, es reuneixen les tres institucions amb el coreògraf i fan una valoració d’expectatives complertes i incomplertes per tal de millorar el projecte en general.

Particularment l’IMEB fa una valoració tenint en compte totes les aportacions fetes anteriorment i s’afegeix la part de valoració educativa i el seu impacte als centres educatius i a l’aula.
  
Requisits de  certificació   Assistir al 80% de les sessions presencials i participar en les sessions a l’institut, a la Mostra i els assajos previs.

  
Persones  destinatàries   El professorat de secundària i batxillerat dels instituts públics de la ciutat de Barcelona, indistintament de la matèria que imparteixin.
Es prioritzarà el professorat que no hagi participat en edicions anteriors i el que hi ha participat en una sola edició.
Es tindran en compte els centres que impulsin la dansa com una activitat educativa.
  
E-mail   mpotronyi@bcn.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent